Z końcem stycznia rozpoczęliśmy trzeci moduł projektu „Nasz wspólny świat - edukacja globalna dzieci”,współfinansowanego w ramach Programu Polskiej Współpracy
Rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP. Tegoroczna i ostatnia już edycja trzyletniego projektu obejmuje:
Celem I bloku szkoleniowego o nazwie „Treści i etyka edukacji globalnej”, które odbyło się w terminie 30.01-01.02.2020, było:
Polecamy rozmowę z Charlotte Lohmann - specjalistką ds. projektów edukacyjnych w Fundacja "Krzyżowa" dla Porozumienia Europejskiego o projekcie "Creating Space: A Digital Future with Ethics in Mind", który wygrał NETTZ-Förderpreis 2019.
Projekt odbywał się w Krzyżowej w grudniu 2019. W seminarium wzięli udział edukatorzy i edukatorki z Niemiec, Polski i Ukrainy.
Artykuł na portalu Das NETTZ. [rozmowa w j. niemieckim]
Czytaj więcej: Wywiad z Charlotte Lohman na portalu Das NETTZ
Fundacja "Krzyżowa" jest jedną z organizacji, dzięki którym powstała platforma EduSkills+ Reflections. Celem projektu jest edukacja interkulturowa poprzez rozwój kompetencji w zakresie dialogu i refleksji, które tworzą podwaliny pod budowę postawy otwartej na świat. Taki dialog uważany jest za warunek więzi społecznych i społecznego rozwoju złożonych wspólnot. Platforma EduSkills+ Reflections to m.in. zbiór bezpłatnych i kreatywnych materiałów dydaktycznych, które kształtują umiejętności konieczne do aktywnego uczestnictwa w demokratycznych i różnorodnych społeczeństwach, jak i filmy i mediateka zawierające narzędzia do warsztatów uczących krytycznego myślenia.
Czytaj więcej: Podsumowanie projektu EduSkills+ Reflections – platforma do edukacji interkulturowej
W dniach 8-13 grudnia w Krzyżowej odbyło się szkolenie "Creating Space: A Digital Future with Ethics in Mind", które było adresowane do trenerów, nauczycieli, wychowawców i edukatorów z Polski, Niemiec i Ukrainy.
Głównym celem szkolenia było zdobycie odpowiedniej wiedzy na temat metod nauczania, które pomogą młodzieży przeciwstawiać się mowie nienawiści w Internecie. Uczestnicy poznali sposoby wzmacniania samoświadomości młodzieży, metody zachęcające do autorefleksji, promujące empatię i radzenie sobie z różnorodnością. Warsztaty miały zapewnić również przestrzeń do wymiany swoją własną wiedzą i doświadczeniami. W oparciu o metodę Barcampa odbyły się sesje prowadzone przez samych uczestników.