PartESDD

W dniach 13-16 maja, w Krzyżowej,  odbyło się już drugie Learning Teaching Training Activities - seminarium dla edukatorów i multiplikatorów w ramach strategicznego partnerstwa na rzecz edukacji dla zrównoważonego rozwoju i postwzrostu.

Podczas seminarium uczestnicy i uczestniczki próbowali odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego kulturowa wrażliwość w edukacji na rzecz transformacji społeczno-ekologicznej ma znaczenie.  Przedstawiono również pierwszy zarys podręcznika, który ma powstać w ramach projektu. Odbyły się także sesje prowadzone przez zespół projektowy, a uczestników seminarium zaproszono do współtworzenia sesji open space.

W lutym odbyła się pierwsza część (on-line) zaplanowanego na maj w Krzyżowej spotkania w ramach projektu Partnerstwo na rzecz ponadnarodowej edukacji dla zrównoważonego rozwoju i edukacji postwzrostu. Było to seminarium poświęcone kulturalnym aspektom edukacji na rzecz społeczno-ekologicznej transformacji.

Podczas naszego czesko-polsko-niemieckiego seminarium postawiliśmy kilka pytań, np. w jaki sposób aspekty różnorodności, takie jak język, pochodzenie społeczno-historyczne lub ekonomiczne, wiek, płeć, wykształcenie, pochodzenie etniczne lub miejskie/wiejskie, mogą wpłynąć na nasze rozumienie/otwartość na zmianę społeczno-ekologiczną? I jak edukatorzy powinni być świadomi i radzić sobie w tym obszarze pracy?

Wykorzystaliśmy różne metody, w tym dzielenie się doświadczeniami, sesje burzy mózgów, wykłady.

Dziękujemy naszym partnerom: Kreisau-Initiative oraz Ekumenická akademie, Re-Set (https://re-set.cz/english/)  za owocną współpracę, a także programowi Erasmus+ za dofinansowanie.

Pierwotnie planowane w Pradze, międzynarodowe spotkanie w ramach naszego strategicznego partnerstwa PartESDD (PartESDD- Partnership for Education for sustainable development and Degrowth Education /Partnerstwo na rzecz Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju oraz Edukacji Transformatywnej) musiało jednak odbyć się online. Razem z przedstawicielami naszych partnerskich organizacji z Niemiec i Czech poświęciliśmy dwa dni kwestiom związanym z zarządzaniem projektem: doprecyzowaliśmy sprawy formalno-finansowe, dostosowaliśmy harmonogramy, wybiegliśmy w przyszłość planując kolejne działania projektowe i dyskutowaliśmy o naszej współpracy. Żal było się rozstawać. 

Podczas spotkania Fundację „Krzyżowa” reprezentowały: Agnieszka Duduś z Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży oraz Anna Dańkowska – freelancerka współpracująca z Fundacją „Krzyżowa” w obszarze ekologii.

Na początku października, w Pradze, odbyło się spotkanie partnerów projektu PartESDD (PartESDD- Partnership for Education for sustainable development and Degrowth Education /Partnerstwo na rzecz Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju oraz Edukacji Transformatywnej).  Projekt, który został zainicjowany pod koniec 2020 roku, zakłada współpracę merytoryczną z organizacjami z Polski, Czech i Niemiec. Wymiana doświadczeń i pomysłów  pomiędzy partnerami ma służyć wspieraniu edukacji na rzecz transformacji społeczno-ekologicznej w poszczególnych krajach. Wspólnie zostaną opracowane tematyczne materiały edukacyjne, z naciskiem na aspekty międzykulturowe.

Właśnie aspektowi edukacji poświęcone było spotkanie w stolicy Czech. Jego pierwsza część – przeprowadzona w formie online, dała podstawy teoretyczne do zagadnień związanych z nauczaniem i szkoleniami. W Pradze natomiast edukatorzy z Czech, Polski i Niemiec wymieniali się już konkretnymi doświadczeniami. W efekcie tych prac powstał „zbiór metod”, który stanowi punkt wyjścia do naszej wspólnej pracy nad pierwszym czeskim podręcznikiem metodycznym na temat edukacji dla zrównoważonego rozwoju!

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiaduj się pierwszy o nadchodzących wydarzeniach!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.