Mamy ogromną przyjemność poinformować, że projekt pod nazwą „Dobry start przedszkolaków z Gminy Świdnica” (numer projektu FEDS.08.01-IZ.00-0070/23) otrzymał wsparcie finansowe ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus i programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 (Priorytet 8. Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działanie 8.1. Dostęp do edukacji).

Projekt realizowany jest w partnerstwie Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego i Gminy Świdnica, organów prowadzących  przedszkola, które są objęte wsparciem w ramach projektu. Są to cztery przedszkola:

- Niepubliczne Przedszkole „Zielona Kraina” w Krzyżowej;- Przedszkole „Bajkowa Dolinka" w Pszennie;

- Przedszkole w Witoszowie Dolnym;

- Przedszkole w Bystrzycy Dolnej.

W projekcie wezmą udział nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz dziewczynki i chłopcy w wieku od 3 do 6 lat  z wyżej wymienionych przedszkoli. Zaplanowano również udział dzieci z niepełnosprawnościami. 

 

Cele projektu: 

1) zapewnienie 420 dzieciom w wieku od 3 do 6 lat  z obszarów wiejskich równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji, w tym edukacji włączającej, w oparciu o nowoczesne formy, metody i technologie oraz rozwój kompetencji kluczowych umiejętności społeczno - emocjonalnych i umiejętności przyszłości, o których mowa w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030, 

2) wzmocnienie kwalifikacji i umiejętności kadry pedagogicznej przedszkoli, w szczególności w obszarze edukacji włączającej, zielonych i cyfrowych kompetencji, tak aby placówki mogły dostosować ofertę edukacyjną do zapotrzebowania rynku pracy, zmieniających się trendów gospodarczych, społecznych i demograficznych oraz wyzwań ekologicznych. 

 

Zadania, które będą realizowane w ramach projektu:

  1. Zajęcia rozwijające umiejętności kluczowe i społeczno - emocjonalne w przedszkolu i poza przedszkolem (w centrach edukacji, muzeach, podczas wyjazdów krajoznawczych),
  2. działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci - wsparcie uczniów z potrzebami o kształceniu specjalnym, utworzenie kącików wyciszenia, adaptacje na potrzeby dzieci ze specjalnymi potrzebami,
  3. działania z zakresu edukacji ekologicznej, kształtujące kompetencje zielone i kompetencje przyszłości, w tym akcje lokalne na rzecz środowiska,
  4. działania na rzecz budowania i wzmacniania wśród przedszkolaków umiejętności STEM/STEAM, z wykorzystaniem metody STREAM,
  5. zakup wyposażenia i/lub doposażenia przedszkoli w pomoce dydaktyczne,
  6. kursy, studia podyplomowe i inne formy wsparcia rozwijające umiejętności zawodowe i społeczne kadry pedagogicznej. 

 

Rezultaty projektu:

  1. przygotowanie 420 dzieci do podjęcia nauki w szkole, wzmocnienie ich kompetencji kluczowych i umiejętności społecznych, co w konsekwencji przyczyni się do wyrównywania różnic edukacyjnych dzieci z obszarów wiejskich,
  2. rozwój umiejętności zawodowych 38 nauczycielek przedszkoli objętych wsparciem, 
  3. upowszechnienie ważności roli przedszkola w rozwoju dziecka oraz budowania społeczeństwa obywatelskiego i gospodarki opartej na wiedzy. 

 

Całkowity koszt projektu: 2 080 722,00 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 1 637 081,00 zł

Biura Projektu: 

Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego

Krzyżowa 7, 58-112 Grodziszcze;

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 74 850 00 123

Gminny Zespół Oświaty, ul. B. Głowackiego 4, 58-100 Świdnica; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 74 852 30 67 wew. 323




Innowacje dla szkół

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiaduj się pierwszy o nadchodzących wydarzeniach!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.