Na początku kwietnia przyjechała do Krzyżowej grupa młodzieży z Góra Śląskiej i Kolonii.
Młodzież przyuczająca się do zawodu m.in. malarz, dekarza, informatyka i logistyka po raz trzeci będzie miała możliwość m.in. poznania siebie oraz przełamania stereotypów. Nie zabraknie również czasu na naukę obu języków.
Jednym z głównych punktów programu będzie wspólna praca młodzieży na rzecz ośrodka w Krzyżowej. Efekty ich pracy będą jeszcze długo widoczne po tym jak obie grupy udadzą się do swoich domów.
3 kwietnia w Krzyżowej odbyło się drugie już spotkanie przygotowawcze do projektu "Tradycja łączy pokolenia", dofinansowanego w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych (ASOS). To już ostatnie ustalenia przed konferencją otwierającą, która odbędzie się w Krzyżowej w dniu 25 kwietnia 2019.
Projekt "Tradycja łączy pokolenia" realizowany jest przez Fundację "Krzyżowa" od 2016 r. Celem projektu jest rozwój aktywności społecznej osób starszych poprzez integrację wewnątrz i międzypokoleniową.
Uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego w Gryfinie oraz Von-Ravensberg-Schule w Bersenbrück spędzili początek kwietnia w słonecznej Krzyżowej. Dla obu grup było to pierwsze spotkanie zarówno z tym miejscem, jak i ze sobą nawzajem.
Tematem przewodnim spotkania była ekologia, zmiany klimatu i zrównoważony rozwój. Podczas warsztatów uczniowie wspólnie zastanawiali się, jakie największe wyzwania w tym zakresie stoją przed nami oraz jak możemy starać się stawiać im czoła. Nie brakowało także czasu na zabawę, integrację i poznawanie się!
Czytaj więcej: Polsko-niemiecka wymiana szkolna Gryfino-Bersenbrück - Krzyżowa, 1-6.04.2019 (FOTO)
W dniach 1-6 kwietnia w Krzyżowej odbyła się kolejna edycja projektu Model International Criminal Court (MICC) University. Biorący w nim udział studenci z całego świata symulowali procesy Międzynarodowego Trybunału Karnego w Hadze.
W tej edycji projektu wzięło udział 50 uczestników pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Polski, Egiptu, Indii, Białorusi, Konga, Izraela, Ukrainy, Nigerii, Francji, Grecji, Libanu i Zimbabwe.
Uczestnicy projektu wcielali się w rolę sędziów, prokuratorów oraz obrońców i przeprowadzali symulację procesów sądowych. W ramach zespołów studenckich omawiane były hipotetyczne przypadki zbrodni wojennej, począwszy od zarzutów prokuratorskich, a skończywszy na negocjacjach dotyczących wypłaty odszkodowań ofiarom. W ramach projektu studenci stworzyli również zespół prasowy, który śledził negocjacje w MICC i stworzył raport z informacjami na temat aktualnych problemów związanych z prawami człowieka.
Czytaj więcej: Model International Criminal Court (MICC) University - 1-6.04.2019